۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

خرید گوسفند زنده در تهران

قیمت گوسفند زنده

September 02, 2020

https://pocket-image-cache.com/filters:no_upscale()/https%3A%2F%2Fdamdaranpak.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F11%2F%25D8%25AF%25D8%25A7%25D9%2585-1-1024x614.jpg

 

قصاب ما موظف هست گوشت را برای شما خرد، سیرابی آن را کامل تمیز نموده و کله آن را بصورت پاک شده به شما تحویل دهد.

 

خب وقتی قیمت ارز بالا رود یعنی قیمت علوفه دام و نگهداری و پول کارگر هم بالا میرود پس چه بخواهیم چه نخواهیم هم به همین میزان رشد قیمتی پیدا میکند.

قیمت گوسفند زنده در چه فصل هایی از سال گرانتر است؟

حتما سوال شما این بوده در چه فصول از سال قیمت دام یا گوسفند زنده گرانتر می‌شود و اصلا دلیل این گرانی چیست؟!البته اگر شرایط و جو جامعه رو در نظر نگیریم و فقط فکوس ما روی روز ها و فصلهای سال داشته باشیم با یک براورد ذهنی میشود تخمیل زد در چه فصلهایی از سال قیمت گوسفند زنده گران میشود.

خب،معمولا در فصول پاییز و زمستان بخاطر اینکه چراگاه های کمتری مانده اند برای چرا دام زنده و تولید مثل کمتر است.

اما در بعضی از شرایط ایام اربعین و شهادت های معصمومین علیه السلام هم تاثیر روی گرانی دام زنده دارد.ولی نتیجه بر این میگیرم که در فصل‌های پاییز و زمستان قیمت گوسفند زنده گرانتر میشود.

دلایل گرانی قیمت دام زنده

شرایط جوی

مسئولان اعلام کردند به علت خشکسالی های پی در پی و نبودن آب کافی در چراگاه ها در کشورمان ٬ جمعیت دام های زنده بسیار کاهش پیدا کرده است. در نتیجه با کاهش تعداد دام های بومی و افزایش تقاضا برای گوشت ٬ قیمت گوشت گوسفند افزایش پیدا کرده است.

فصول مختلف

دو فصل ویژه٬ اواخر زمستان و اوایل تابستان برای بازار دام زنده بسیار حیاتی است. اوایل تابستان دامداران محترم به علت تولید مثل دام و افزایش جمعیت گوسفندان٬ فروش خود را محدود میکنند که قیمت ها به صورت طبیعی به علت کاهش عرضه ٬ افزایش پیدا میکند ٬ و طبیعی است در اواخر زمستان به علت کمبود و محدود شدن دام زنده قیمت ها افزایش پیدا میکند.

گرانی آذوقه دام

متاسفانه بیشتر بازار آذوقه دام های پرواربندی از خارج از کشور تامین می شود. به علت تحریم های شدید و افزایش قیمت دلار ٬ آذوقه دام ها به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است که نتیجه آن افزایش قیمت دام زنده و در نهایت گرانی گوشت گوسفند شده است. امیدواریم آذوقه دام و طیور به اندازه کافی داخل ایران تولید شود که تحریم ها و قیمت ارز روی آنها تاثیر مستقیم نگذارد.

قیمت گوسفند زنده در چه فصل هایی از سال ارزانتر است؟

اما در چه فصل هایی قیمت گوسفند زنده همچنین قیمت دام زنده ارزانتر است؟!

باتوجه به متن بالا اگر داستان گرانی گوسفند را بخواهیم برعکس کنیم میشود برای اینکه به سوال کی گوسفند زنده یا دام زنده ارزانتر است،پاسخی بدهیم میشود گفت در فصل های گرمایشی مانند بهار و تابستان این قیمت برای گوسفند و کلیه دام ها کاهش می یابد.

زیرا در شش ماه اول سال تولید مثل زیاد میشود و چرا گاه ها هم سرسبز تر و پر تر هستند پس این دلیل خوبی میشه برای اینکه قیمت دام ارزانتر باشد.

قیمت گوسفند زنده براساس نژاد گوسفندان

سوال میشود که قیمت گوسفنده زنده چه قیمت است.شما در نظر بگیرید مثلا میخواهید یک ماشین خریداری کنید برید بنگاه بپرسید قیمت ماشین چقدر است میپرسد چه مدل ماشینی دقیقا همین مثال برای گوسفند هم صدق میکند.

گوسفند هم نژادهای مختلفی مانند مابقی دام های زنده دارد برای مثال نژاد کردستان، نژاد مغان،نژاد سنگسر کر کدام یک قیمتی دارند که برمیگردد به نوع گوشتی یا شیری انها که معمولا هر نژاد روی یکی از این ها تبحر بیشتری دارد.

https://pocket-image-cache.com/filters:no_upscale()/https%3A%2F%2Fdamdaranpak.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F05%2FPA070593-001.jpg

 

معرفی برخی از نژادهای گوسفندان به شرح زیر است:

قیمت گوسفند زنده افشاری:

گوسفندان این نژاد از نژاد های گوشتی هستند که در استان های آذربایجان غربی شرقی و زنجان پرورش داده می شوند، رنگ این نژاد در اکثر موارد قهوای رنگ است و خیلی کم در رنگ های روشن وسفید یافت میشوند، این نژاد اکثرا قوه ای تیره و قرمز رنگ هستند،البته بره های این نژاد در ابتدای تولد رنگ بسیار تیره ای دارند اما پس از گذشت چند ماه رنگ بدن آنها روشن تر میشود.

قیمت گوسفند زنده رومانف:

این نوع نژاد گوسفند یکی از انواع نژادهای گوشتی می باشد البته این نژاد تنها گوشتی نیست و پشم خیلی مرغوبی هم دارد و به چند قلو زا بودن نام برده می شوند.این نژاد در تمام فصوص سال زادو ولد دارد و به همین دلیل سود نسبتا خوبی دارد.این نژاد در آل و هوای سرد به خوبی زندگی میکند.

قیمت گوسفند زنده شاروله:

با این نوع گوسفند در پرورش انها سود خوبی خواهید داشت.نژاد شاروله یکی از مقاوم ترین نژاد گوسفند گوشتی می باشد.میش های این نژاد بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند و وزن قوچ های آنها به ۱۵۰ کیلوگرم هم میرسد.پرورش این نوع نژاد معمولا در کشورهای سرد سیر مثل روسیه،کانادا و ترکیه رواج است مثل رومانف در آب و هوای سرد زندگی میکند.

قیمت گوسفند زنده اواسی:

گوسفند نژاد آواسی هم مانند نژاد های بالا گوشتی می باشد، اما میتوان برای تولید شیر هم از آنها استفاده کرد، تولید شیر در این نژاد گوسفند ۶۰ تا ۲۶۸ کیلوگرم است که در صورت نگهداری و تغذیه مناسب شیر آنها به ۴۰۰ کیلوگرم هم میرسد.

قیمت گوسفند زنده لاکن:

از دیگر گوسفندان نژاد شیری میتوان نژاد لاکن را نام برد، این نژاد یکی از پربازده ترین نژاد های گوسفندان شیری است، این نژاد یکی از محبوب ترین گوسفندان در کشور فرانسه است که بیش از ۳۰۰ لیتر شیر در هر دوره شیر دهی ۲۸ روزه تولید میکند، این نژاد به طور گسترده برای تولید لبتیات مورد استفاده قرار میگیرد.و طعم شیر بسیار خوبی هم دارد.

قیمت گوسفند زنده کردستان:

گوسفند کردستان نژادی گوشتی است و علاوه بر پرگوشت بودن چربی و دنبه کمی نیز دارد، گوسفند نژاد کردستان مختص غرب کشور است. این نژاد در شهرهای کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و … پرورانده می‌شود. که به این دسته از گوسفندان کردی گوسفند کردستان کوهستانی گفته می‌شود. نرخ گوسفند کردستان نسبت به بقیه نژادها گران‌تر است. گوسفند کردستان جز مقاوم‌ترین نژادها در برابر بیماری‌ها هستند.

قیمت گوسفند زنده مغان:

نژاد گوسفند مغانی یکی از مهمترین نژادهای گوسفند در میان گوسفندان بومی ایران است، نژادی است که دنباله چربی دارد و در میان گوسفندان گوشتی طبقه‌بندی شده است و به تحمل و توانایی تولید بره‌های سنگین شناخته شده است. مکان اصلی برای پرورش نژاد مغانی دشت مغان در استان اردبیل است. این منطقه دارای هوای نیمه گرمسیری با تابستان‌های گرم و تقریبا خشک است. فروش گوسفند زنده مغانی در کشور به راحتی رخ می‌دهد.

مبنای قیمت هر کیلو گوشت گوسفند چیست؟

بره‌ای که به دنیا می‌آید با هزینه‌های مشخص به وزن ۴۰ کیلویی میرسد و به کشتارگاه میرود با قیمت مشخص کشتار میشود و به قصابی‌ها با سود ۱۰ درصد به فروش میرسد.

هزینه تبدیل بره به گوسفند ۴۰ کیلویی در ۴ ماه به صورت تقریبی دست بالا حدود ۷۵۰ هزار تومان براورد میکنیم،۷۵۰ هزار تومان را بر وزن ۴۰ کیلویی گوسفند تقسیم میکنیم، برای به دست آوردن هزینه هرکیلو گوسفند زنده برای دامدار – ۱۸۷۵۰ تومان بدست می‌آید.

با احتساب سود دامدار هر کیلو گوسفند باید ۲۵۰۰۰ تومان به فروش برسد اینجا یک محل اختلاف است، چون برخی دامداری‌ها قیمت هر کیلو گوسفند زنده را تا ۳۸ هزار تومان بالا برده اند.بر مبنای هر کیلو ۲۵۰۰۰ تومان محاسبه را ادامه میدهیم، چون نیمی از وزن هر گوسفند به گوشت تبدیل میشود این عدد را بر ۲ ضرب میکنیم که هر کیلو گوشت ۵۰ هزار تومان میشود.

نحوه خرید گوسفند زنده به چه صورت می باشد؟

در مجموعه دامداران پاک بعد از تماس با شماره  09126273826 و اعلان آدرس، زمان دریافت، وزن دام، گوسفند زنده یا بره زنده انتخابی شما توسط گروه گوسفند زنده در ساعت تعیین شده همراه با باسکول ارسال مینماییم. برای اینکه شکم دام خالی باشد و سوتفاهمی در این زمینه پیش نیاید گوسفند زنده پیشنهاد میدهد صبح ها بیشتر اقدام به خرید گوسفند زنده نمایید.

گوسفندان ما مانند تمامی دام های زنده دامداران پاک تمام موارد بهداشتی را رعایت کرده و تمامی انها دارای شناسنامه ی بهداشت هستند،پس درنتیجه در خصوص خرید از مجموعه ما دریغ نفرمایید.

خرید دام زنده در تهران

برای همشهریان گرامی در تهران ارسال گوسفند زنده رایگان بوده و دام رو با شکم خالی همراه با باسکول و قصاب در محل شما حاضر میشوند.

قیمت گوسفند زنده برای عقیقه بچه در تهران

عقیقه عبارت است از: کشتن گوسفند یا هر دام زنده ای که صلاحیّت قربانی کردن داشته باشد، که در روز هفتم ولادت فرزند، جهت حفظ فرزند از بلاها قرابی می شود.

مجموعه ی ما برای چنین مناسب باشکوهی،نقش خود را با شما پدر مادران عزیز سهیم میداند که برای خرید گوسفند زنده برای عقیقه در تهران تخفیف جزئی داشته باشد.

قیمت گوسفند زنده برای عروسی در تهران

شب عروسیتان زیباترین شب عمرتان می باشد و میتواند بسیار به یاد ماندی باشد،شما درگیر تهیه مراسم عروسی هستید و چون روز بسیار مهمی است حتما حرج بالایی صرف این مراسمات میشود.

دامداران پاک تصمیمی برای زوج های جوان گرفته است که با خرید بمناسبت جشن عروسی ۱۲ درصد تخفیف و ارسال رایگان در تهران همراه با باسکول و هزینه زمان تحویل رو میتوان به خاص بودن ان اضافه کرد.

https://pocket-image-cache.com/filters:no_upscale()/https%3A%2F%2Fdamdaranpak.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F05%2F508565371-living-being-zard-kuh-chelgard-zagros-mountains.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کبری یوسفی

گوسفند زنده از کجا بخرم؟

همیشه خرید گوسفند زنده با مشکلاتی روبرو می باشد یکی از این مشکلات این است که افراد نمیدانند گوسفند زنده را از کجا بخرند؟ خرید گوسفند زنده بسیار سخت است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کبری یوسفی